Tibe Group
Digital Marketing

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست ؟

در واقع به فرایند خرید و فروش محصولات به وسیله تلفن همراه و اینترنت تجارت الکترونیک میگن. تجارت الکترونیک طی دهه های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و به طریقی جایگزین فروشگاه های سنتی شده. در واقع, دیجیتال مارکتینگ گزینه بسیار موثری برای برندینگ هست.

استفاده از تکنیک های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای نیازهای فردی و شرکتی به یک وضعیت بسیار مهم تبدیل شده. با این حال، خیلی از تکنیک های مختلف دیجیتال مارکتینگ در زندگی ما وجود داره.

در این مقاله، ما سعی خواهیم کرد تا تمام روش های به کار رفته در دیجیتال مارکتینگ رو به طور جداگانه توضیح بدیم تا یک طرح برای مبتدیان دیجیتال مارکتینگ فراهم بشه.

انواع تجارت الکترونیک

۱. تجارت به مصرف کننده (B2C)

۲. مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)

۳. بنگاه با بنگاه (B2B)

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ

۱) تبلیغات Google Adwords

۱.۱) تبلیغات موتور جستجو (بازاریابی موتور جستجو – SEM)

یکی از اساسی ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ موتورهای جستجو هست. با این روش، Google اجازه می ده در بالا و پایین نتایج جستجو تبلیغات انجام بدید. تبلیغات موتور جستجو روشی مؤثر برای دستیابی به مخاطب هدف با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط هست.

با تبلیغاتی که به کلمات کلیدی صحیح و مناسب داده می شه می تونید دستیابی به مخاطب مورد نظرتون در Google، جایی که هر روز میلیون ها جستجو انجام می شه، دست پیدا کنید.

۱.۲) تبلیغات ویدیویی

می تونید ویدیویی رو برای تبلیغ برند خودتون در وب سایت های YouTube و شبکه نمایش Google منتشر کنید. تبلیغات ویدیویی از نظر جذابیت گامی بهتر و موثرتر در این مسیر هست.

۱.۳) تبلیغات خرید

این مدل تبلیغاتی در برگه خرید Google انجام می شه و به شما این امکان رو می ده مستقیماً در محصولاتی که کاربرها رو جذب می کنه، درگیر بشید. این روش برای سایت های تجارت الکترونیک بسیار مؤثر هست.

۲) SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

بهینه سازی موتور جستجو؛ فعالیت هایی در داخل و خارج از سایت هستند که به سایت شما کمک می کنند موقعیت بهتری در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خودتون داشته باشد.

کار SEO به موتورهای جستجوگر کمک می کنه تا سایت شما رو راحت تر و سریع تر درک کنند. با کارهایی که برای کلمات کلیدی مرتبط باید انجام بشه، موتورهای جستجو معنی مطالب شما رو سریع تر می فهمند.

در عین حال ، شما می تونید اقتدار سایت خودتون رو با استفاده از کلمات کلیدی که تعیین می کنید با کارهای مختلفی که باید در سایت انجام بشه تقویت کنید.

 

۳) بازاریابی رسانه های اجتماعی

افزایش حضور مخاطبان و علاقه مندان به شبکه  های اجتماعی در چند سال اخیر باعث شده که این شبکه ها به عنوان وسیله ی مناسبی برای تبلیغات الکترونیکی در نظر گرفته بشه.

غول های اینترنتی مثل یوتیوب، تلگرام و سایر رسانه های اجتماعی، علاوه بر ایجاد ارتباطات و تعاملات لازم، کمک خیلی زیادی به کسب درآمد توسط شرکت ها و موسسات مختلف کرده اند.

در حال حاضر، این هدف گیری یعنی کمک به درآمدزایی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جزء ماموریت های اصلی این شبکه هست.

مناسب ترین شبکه های اجتماعی رو برای نام تجاری یا محصول خودتون شناسایی کنید و با فیلتر کردن بر اساس مخاطب مورد نظرتون ، اون ها رو تبلیغ کنید و به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

 

۴) بازاریابی محتوا

روزانه میلیون ها محتوا در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها منتشر می شوند. در این راستا موتورهای جستجوگر اولویت رو به وب سایتهایی می دهند که دارای بالاترین کیفیت مطالب هستند.

در بازاریابی محتوا؛ به جای قرار دادن یک تبلیغ برای کاربر، مانند روش های بازاریابی سنتی و کلاسیک، از محتوا استفاده می شه که توجه کاربرها رو به خودش جلب کنه، این باعث می شه این مدل تبلیغات نسبت به تبلیغات استاندارد جذاب تر شه و همچنین باعث ایجاد اعتماد در برندتون می شه.

 

۵) بازاریابی موبایلی

استفاده از دستگاه های تلفن همراه مدت زیادیه مانع استفاده از دستگاه های رومیزی شده. سال گذشته، گوگل، الگوریتم mobile first indexing رو معرفی کرد و اهمیتی رو که به موبایل نسبت می داد رو به وبمسترها نشون داد.

بازاریابی موبایلی؛ فعالیت هایی هست که از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شه. بازاریابی پیامکی اولین تکنیکی هست که به عنوان روشی که سال ها مورد استفاده قرار گرفته به ذهن خطور می کنه.

به علاوه، بازاریابی موبایلی تمایل داره که بیشتر از طریق برنامه های کاربردی پیشرفت کنه. از طریق برنامه های کاربردی موبایل، می تونید فعالیت های بازاریابی رو با مشخص کردن مخاطب هدفتون بر اساس ویژگی های مختلف یا بر اساس موقعیت مکانی توسعه بدید.

 

۶) بازاریابی ایمیلی

افراد زیادی به صورت فعال از ایمیل استفاده می کنند، بازاریابی ایمیلی، ابزاری بسیار مهم برای دسترسی مستقیم به مخاطب هدفتون هست.

اگرچه بازاریابی ایمیلی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیره، اما هنوز هم می تونید نتایج بسیار موثری رو از این روش بدست آورید.

خیلی از کاربرها از دریافت ایمیل های SPAM حاوی لینک هایی که در مورد موضوعاتی که مورد علاقه اون ها نیست ناراحت می شن و بدون باز کردن حذف می کنند.

بنابراین، موقع انجام بازاریابی ایمیلی؛ لازم هست فرد مناسب رو هدف گیری کنید، زمان بندی رو به خوبی انتخاب کنید، محتوا رو به روشی با کیفیت آماده و شخصی سازی کنید. از این طریق با بازاریابی مؤثر از طریق ایمیل می توانید به نتایج خوبی برسید.

 

۷) بازاریابی ویروسی

تولید کنندگان محتوا ستون اصلی قدرت غیرقابل انکار رسانه های اجتماعی در اینترنت هستند. تولیدکنندگان محتوا تأثیر بسزایی در جذب مخاطبین هدف بیشتر دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل محتوایی هست که در راستای همکاری تولید کنندگان محتوا و برندینگ به وجود می آید. یکی از مهم ترین جزئیات در اینجا اینه که محتوای تولید شده به جای تبلیغاتی بودن، به نفع مخاطبتون خواهد بود.

به عبارت دیگه، بازاریابی ویروسی روشی هست که هم از بازاریابی شبکه های اجتماعی و هم از بازاریابی محتوا استفاده می کنه.

 

۸) بازاریابی از طریق پیام کوتاه

با توجه به رشد چشمگیر شبکه های تلفن های همراه می تونیم ادعا کنیم که این روش از بازاریابی، پرمخاطب ترین و موثرترین شیوه ی ممکن در این زمینه هست.

در حقیقت بازاریابی از طریق پیام کوتاه، نوع نسبتا جدیدی از بازاریابی سیار هست به نحوی که در اون با استفاده از پیام متنی و گاها پیام های تصویری به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مستقیم یا اطلاع رسانی، ارتباط با مخاطب ها و مشتری ها بر قرار می شه.

توجه داشته باشید که ضریب نفوذ و نرخ رشد ارسال پیام های متنی به عنوان بالاترین مزیت این شیوه مطرح می شه و دلیل اصلی که در پشت این موفقیته، سادگی و استفاده روز افزون تلفن های همراه توسط افراد در گروه های مختلف سنی هست که دارای مزایای زیادی هست.

 

۹) بازاریابی B2B

B2B مخفف بنگاه با بنگاه هست. یعنی تمام تعاملات تجاری بین هر دو شرکت خصوصی در سطح جهانی هست.

این توسط برندهایی استفاده می شه که محصولاتشون رو برای شرکت ها تولید می کنند، نه مستقیما برای کاربر نهایی. در این نوع بازاریابی شرکتها قصد دارند محصولات خودشون رو به شرکتهای مختلف معرفی کنند و بفروشند.

 

۱۰) بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته در تجارت الکترونیک به معنای مشارکت در فروش هست. بر این اساس که شرکتی که این محصول رو می فروشه، دارای مشارکت های فروش و بازاریابی با افراد مختلف هست و از فروش های انجام شده از طریق اون ها، به ناشر کمیسیون می ده.

روش بازاریابی وابسته یک روش بسیار مؤثر به ویژه در سایت های تجارت الکترونیک هست. در نتیجه تبلیغات انجام شده توسط ناشران مختلف، فروش و آگاهی مخاطبان از برند به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

روش های اجرای دیجیتال مارکتینگ رو می توان به طور خلاصه تحت این ۱۰ عنوان خلاصه کرد. با این حال، هر یک از این مباحث باید به طور جداگانه و به تفصیل بررسی بشه. استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی محصولات و خدمات باعث افزایش نرخ تبدیل می شه.

برنا بهبودی —  مدیر مجموعه

فاطمه جوهری —  عضو تیم تولید محتوا

برنا بهبودی — مدیر مجموعه

فاطمه جوهری — عضو تیم تولید محتوا

درخواست مشاوره

۱۲ + ۱۴ =

به ما اعتماد کنید

رویایت را به جهان نشان بده !

Present your dream to the world

واحد پشتیبانی

در تمام مراحل قبل و پس از خرید می توانید از پشتیبانی رایگان تایب بهره مند شوید.

در رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

پستهای آموزشی تایب را از دست ندهید.

تایب چیست ؟

تایب که مخفف عبارت تیم اینترنتی برتر است یک تیم حرفه ای است که خدمات متفاوتی ارائه می دهد.

برخی خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تایب عبارتند از طراحی سایت، مشاوره راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و آموزش در زمینه های برنامه نویسی، طراحی و توسعه سایت و دیجیتال مارکتینگ.

شماره تماس

۰۹۳۳۸۶۱۶۹۶۶

تایب چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ تایب به منظور خدمات طراحی سایت و مشاوره ی راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و همچنین آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ شکل گرفته است؛ نام تایب مخفف عبارت تیم اینترنتی برتر است.

واحد پشتیبانی

در تمام مراحل قبل و پس از سفارش سایت یا خرید محصولات آموزشی می توانید از پشتیبانی تایب به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید.

در رسانه های اجتماعی مقالات تایب را دنبال کنید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.